Sådan får din virksomhed energitilskud

Et energitilskud gives til virksomheder, der laver energiforbedringer. Renovation, udskiftning af isolering eller ventilation med nyere og grønnere alternativer er eksempler på projekter, som du kan søge tilskud til. Du kan selv søge tilskuddet, men det kan være fordelagtigt at gå sammen med et rådgivningsfirma, som er eksperter på at indhente energitilskuddet. Læs videre her, hvis du gerne vil blive klogere på energitilskuddet.

Formålet med et energitilskud er at nedbringe danskernes samlede energiforbrug. Et energitilskud er et tilskud, du kan få, hvis du har lavet energiforbedringer i din virksomhed. Her tæller alt – så længe der er tale om at et grønnere alternativ. Planlægger du eksempelvis at renovere, isolere eller udskifte ventilationen i din virksomheds bygninger, så vil du kunne modtage tilskuddet.

Beløbet du modtager vil variere alt efter projektets omfang, og det stiger i takt med, hvor energiforbedrende projektet er. Hvis du er virksomhedsejer, kan du derfor spare penge og tid ved at vælge den rigtige energipartner. I denne artikel guider vi dig til, hvordan du kan søge tilskuddet og opnå både økonomiske og grønne fordele.

Sådan søger du energitilskuddet.

Hvordan søger jeg energitilskud?

Siden energitilskuddet er et offentligt initiativ fra Energistyrelsen, er der mange regler og retningslinjer for, hvem der kan modtage tilskuddet, hvor stort beløbet maksimalt kan være, og dertil kan det være en langstrakt proces. Først skal der indsendes en række af informationer omkring projektet, og der kan gå lang tid, før projektet bliver godkendt.

Der er mange deadlines og restriktioner og holde styr på, og det kan være en uoverskuelig proces, når du også har en forretning at drive ved siden af. Derfor kan det være fordelsagtigt at søge hjælp hos et rådgivningsfirma, som har stor erfaring med at søge energitilskud.

Energipartneren Ntek beskæftiger sig udelukkende med at rådgive virksomheder, der vil ansøge om et energitilskud. Faktisk kan Ntek varetage hele processen fra start til slut – lige fra at der indhentes tilbud til projekterne, til at være projektleder fra begyndelsen til projektets afslutning.

Undgå fejl og spar tid i din ansøgning

Når du parrer op med et rådgivningsfirma, så kan du også undgå, at der sker fejl i processen. Ntek står for at udfylde alle dokumenterne og kvalitetssikre informationerne, så de er korrekte, og på denne måde sikres du, at din tidsplan holder for dit næste renoveringsprojekt. Ntek deltager i alle møder – også med leverandørerne – og du kan derfor slippe tøjlerne.

Når du slipper for at stå for koordineringen selv, kan derfor bruge din ellers sparsomme tid på din forretning. Ved at gå sammen med et rådgivningsfirma, så får du mere frihed, fordi nogle andre tager sig af at indhente energitilskuddet, mens du kan nyde godt af de økonomiske fordele for dig og din virksomhed.